ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازار یابی ویروسی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازار یابی ویروسی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
حجم فایل303 کیلو بایت
تعداد صفحات36
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق بازار یابی ویروسی در 36 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

فهرست مطالب و بخشی از متن :

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق بازار یابی ویروسی

فصل دوم: مروری بر ادبیات وپیشینه تحقیق 21

)1-2مقدمه:. 31

)2-2چارچوب نظری 31

)1-2-2بازاریابی:. 31

)2-2-2بازاریابی ویروسی32 :

)2-3-2عوال با اهمیت در حوزه ی بازاریابی ویروسی:. 36

)3-3-2بازاریابی شبکه ای. 3

)1-3-3-2فعالیت شرکت پیشگامان باورس در بازاریابی شبکه ای:. 38

)4-2مدل تحقیق بازاریابی ویروسی موبایل در تئوری رفتار برنامه ریزی شده و مدل پذیرش

تکنولوژیِ یانگ 38

)5-2مدل تاثیر اعتماد 31

)6-2چارچوب نظری پژوهش حاضر41 :

)1-6-2تعریف متغیرها 41

)1-1-6-2هنجار ذهنی42.

)2-1-6-2کنترل رفتاری. 42

)3-1-6-2هزینه درک شده یا خطر درک شده. 43

)4-1-6-2اعتماد44.

)5-1-6-2فایده درک شده44

)6-1-6-2سهولت استفاده:45

)7-2مدل ها و تئوری ها. 45

)1-7-2تئوری رفتار برنامه ریزی شده:45. (TPB)

)2-7-2مدل پذیرش تکنولوژی (46. (TAM

)1-8-1پیشینه داخلی: 48

-2-6-3-3پیشینه خارجی:. 51

)2-1-8-2توضیحات پیشینه تحقیق: 51

2مقدمه:

فصل دوم این تحقیق به تعریف و توصیف متغیرها و ارتباط آنها با یکدیگر پرداخته است.

همانطور که در فصل قبل به تفصیل اشاره شد، این تحقیق عوامل موثر بر تمایل دریافت کننده پیام در انتشار پیام در برنامه بازاریابی ویروسی محصوالت آدیداس را بررسی کرده و در این تحقیق نظرات کسانی که به شبکه فروشی محصوالت آدیداس دعوت شدهاند خواه کسانی که اعالم آمادگی به همکاری کردهاند گرفته شده است. مقصود از بازاریابی ویروسی در این پژوهش انتقال پیام مشارکت در فروش محصوالت آدیداس در شبکه فروش شرکت به صورت رو در رو که در واقع همان بازاریابی دهان به دهان است و همچنین انتقال پیام مشارکت از طریق اینترنت که شامل ارسال ایمیل، ارسال پیغام از طریق وایبر، تنگو، واتسآپ، فیسبوک و . که همگی شبکه های اجتماعی هستند می باشد، بازاریابی ویروسی 1نوعی از بازاریابی دهان به دهان یا شفاهی از طریق شبکههای اجتماعی و یا رودررو است که ما در مورد فروش محصوالت آدیداس در شبکه فروش به مطالعه ی آن پرداخته ایم.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا در این پژوهش محقق بازاریابی ویروسی را در بازاریابی شبکه ای2 مورد مطالعه قرار داده است؟ در پیشینه ی تحقیق آمده است که بازاریابی ویروسی در مورد محصوالت و خدمات مختلفی انجام شده است و محققان بررسی کرده اند که چه عواملی بر انجام بازاریابی ویروسی بر اشخاص بازاریاب اثر گذاشته است تا بتوانند از نتایج تحقیق جهت پیشبرد کار فروش محصول یا خدمت و توسعه کار

1Viral Marketing 2Multi Level Marketing

31

در همان ضمینه ی مربوط بهره بجویند، لذا با مطالعات انجام شده مشخص گردید بازاریابی ویروسی در شرکت هایی که کار بازاریابی شبکه ای انجام میدهند بسیار کاربرد داشته و افراد با بازاریابی شفاهی یا بازاریابی ویروسی تحت تاتیر صحبت ها و تعریف های شخص مبلغ یا بازاریاب قرار می گیرند ، اعتماد میکنند و ترغیب می شوند تا آنها نیز خود در زمینه ی تبلیغ شده تجربه کسب کنند . محقق نیز به دالیل زیر بازاریابی ویروسی در بازاریابی شبکه ای محصوالت آدیداس شرکت باورس را موضوع مورد مطالعه خود قرار داده است. بازاریابی شبکه ای به عنوان یک شغل و منبع درآمد است که تنها ابزار تبلیغی آن افراد هستند، بدون اینکه شرکت متحمل هزینه تبلیغات شود افراد برای شرکت بازاریابی ویروسی انجام میدهند و در صورت موفقیت در امر بازاریابی فرد جدیدی را وارد کار می سازند که برای فرد بازاریاب کسب درآمد خواهد کرد یا محصولی را به فروش میرسانند و ذینفع میشوند. از طرفی برند آدیداس شناخته شده است و بیشتر افراد در اطراف ما تجربه ی استفاده از محصوالت آن را دارند، لذا پژوهشگر عالقه مند شد تا عوامل تاثیرگذار بر تصمیم بازاریابی ویروسی در بازاریابی شبکه ای محصوالت آدیداس شرکتکار آفرینان پیشرو باورس را مورد مطالعه قراردهد. نتایج این تحقیق مشخص خواهد کرد چه عواملی بیشترین تاثیر را در امر بازاریابی ویروسی در

بازاریابی شبکه ای آدیداس خواهد داشت و شرکت نام برده میتواند از نتایج این تحقیق در جهت پیشبرد کار خود استفاده کرده و نقاط قوت کار خود را شناخته بر تفویت آنها بیشتر تکیه کنند.

)2-2چارچوب نظری

)1-2-2بازاریابی:

بازاریابی با معنی و مفهوم جدید، مرکب و متشکل از کلیه عملیات و فعالیت هایی است که از مرحله کشف نیاز یا شناسایی یک مشکل نزد مصرف کننده شروع شده و پس از طی مراحل طراحی و تولید کاال یا خدمت تا مرحله رضایت مشتری ادامه می یابد با این تعریف بازاریابی طیف وسیعی از کلیه عملیات یک بنگاه اقتصادی است این بنگاه اقتصادی می تواند یک کارخانه تولید لوازم خانگی یا یک مزرعه یا یک کارگاه یا یک موسسه خدماتی یا مالی مانند بانک، شرکت بیمه و یا شرکت های حمل و نقل و یا غیره باشد عملیات بازاریابی هر بنگاه اساسا تابع نگرش و تفکر حاکم بر بازاریابی آن بنگاه

31

است . بازاریابی به عنوان فرآیند مدیریتی -اجتماعی تعریف میشود که به وسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کاال با یکدیگر به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند)کاتلر و آرمسترانگ، 1371 ،ص .)56

)2-2-2بازاریابی ویروسی :1

بازاریابی ویروسی نوعی انتقال دهان به دهان پیام توسط افراد است که از این طریق برخی از پیام های بازاریابی مربوط به شرکت، برند و یا محصوالت شرکت از طریق ابزارهای رسانهای عمومی غالباً) اینترنت( در سطح گستردهای بین عموم جامعه منتشر میشود)کاپالن و هانلین، .2)2111امروزه اینترنت فرم جدیدی از بازاریابی ویروسی را به وجود آورده و که این امر تنها بواسطه ی سهولت انتشار اطالعات میسر شده است. اصطالح << بازاریابی ویروسی >> توسط استیو جوستون (3 ابداع کنند هات میل( خلق شد. وی بازاریابی ویروسی را اینگونه تعریف میکند: << هر استراتژی که افراد را تشویق کند تا یک پیام بازاریابی را برای دیگران ارسال کنند و پتانسیلی برای رشد، ارائه و نفوذ پیام فراهم آورند. >>با این وجود، دیگر محققاندیدگاه محدودتری نسبت به بازاریابی ویروسی دارند و بر این باور هستند که بازاریابی ویروسی نسخه الکترونیکی گسترش شفاهی توصیههای مردم است که دریافت اینترنت بنیان را گسترش میدهد( ویلسون، 4.)2111 همچنین میتوان افزود که بازاریابی ویروسی عبارتست از تکنیکهای بازاریابی که به دنبال

استفاده از فرصت شبکههای اجتماعی برای افزایش تصاعدی در هوشیاری نسبت به مارک تجاری میباشد و این کار از طریق فرایند ویروسی شبیه آنچه که در مورد یک بیماری اپیدمیک اتفاق می افتد میباشد. بازاریابی ویروسی از طریق شبکه اینترنت بسیار مفید عمل میکند و می تواند به تعداد بسیار زیادی از افراد سرعت دسترسی پیدا کند( فایندکامت، .5)2116 بازاریابی ویروسی، حوزههای بازاریابی متعددی را پوشش میدهد.

1Viral Marketing

2Kaplan and Haenlein 2011 3Stive Johenstone

4Wilson 2000

5Mindcomet 2006

32

برای مثال کایکاتی1)2114( ، بازاریابی ویروسی را به عنوان کلینیک بازاریابی پنهان دستهبندی می کنند. در حالی که بازاریابی پنهان در حوزه بازاریابی، موضوع تازه است. مفهوم بازاریابی، با تبلیغات و عناصر بندهای بازاریابی سنتی مرتبط است( دابل و همکاران، 2.)2115 اما بازاریابی ویروسی، در میان سیل نوظهور بازاریابیدر حوزه بازاریابی الکترونیکی جای دارد.

حوزه بزرگ دیگری که بازاریابی ویروسی با آن در تناسب است حوزه ارتباطات بازاریابی می باشد. این رویکرد بر گسترش پیام و خصوص یات ویروسی آن تأکید دارد( ولکئر، .3)2112 اگر هر بازاریابی را بتوان به جنگ تشبیه کرد در این صورت میتوان بازاریابی ویروسی را جنگ می نامید. زیرا افکاربه سرعت و سهولت منتشر میشوند و تقریباً هیچچیز نمیتواند جلوی انتشار آنها را بگیرد.

پس از پیمودن مرزها در سراسر دنیا همهگیر میشوند و به ناگاه میتوان دید که همه مردم در سرتاسر دنیا در حال توجه و صحبت کردن درباره موضوعی واحد میباشند ( سیلورمن، .4)2111البته باید توجه داشت که در مورد تمامی وبسایت ها و محصوالت نمیتوان از بازاریابی ویروسی استفاده کرد. به عنوان مثال اگر وب سایتی کار بازاریابی در زمینه فروش تراکتور را انجام میدهد مسلماً نمی توان استفاده از تراکتور را به شکل ویروسی انجام داد )لویسنون، 5.)2117 در ماتریس رنگ محصولت وینبرگر که در جدول زیر مشهود است، کاالهای زرد برای استفاده در بازاریابی ویروسی از بقیه مناسبتر هستند. ام به ذکر است رنگ زرد، سفید،قرمز و آبی صرفا جهت نام گذاری و دسته بندی استفاده شده اند و معنی خاصی را تداعی نمیکنند.

دانلود پاورپوینت ژاپن و دلایل پیشرفت آن

پاورپوینت انواع نماهای ساختمانی، در 133 اسلاید powerpoint

دانلود فایل پاورپوینت محصول سالم نهایی سمینار ایمنی غذا

پیپیشینه تحقیق و مبانی نظری تاثیر متغیرهای اقتصادی بر فساد

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های مهارت زندگی و مهارت حل مسئله

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم، تعاریف و فرایند مدیریت استراتژیک منابع انسانی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم، ابعاد و شاخص های سلامت اجتماعی

بازاریابی ,ویروسی ,تحقیق ,شبکه ,شرکت ,محصوالت ,بازاریابی ویروسی ,بازاریابی شبکه ,ویروسی در ,از طریق ,شبکه ای ,فروش محصوالت آدیداس ,وپیشینه تحقیق بازار ,نظری وپیشینه تحقیق ,پیشینه تحقیق بازار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

pax323 خانه ای برای لونا قدح ghadah.blog.ir سلامت کودکان darmanebimariha9 تکنولوژي دکوراسیون داخلی,طراحی داخلی,معماری داخلی,بازسازی و نوسازی, دکوراسیون اداری,طراحی و معماری فلات فیلم باز تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. arayeshgah-bartar